مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 10:222022-07-07اقتصادي

ببینید | بلایی که بر سر جنگل های زاگرس آمد


جنگل های زاگرس 6 میلیون هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون هکتار آن بر اثر عوامل مختلف مانند خشکسالی دچار خسارت شده است.

- مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 74هزار هکتار از جنگل های بلوط منطقه زاگرس درگیر آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، امیر مسعود جلالی در حاشیه بازدید از جنگل های باشت در جنع خبرنگاران اظهار کرد :41هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس دچار آفت برگ خوار شده که از این میزان 26هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد ، 9 هزار هکتار در خوزستان و 6 هزار هکتار نیز در استان فارس قرار دارد.

وی بیان کرد: 74هزار هکتار از جنگل های بلوط منطقه زاگرس درگیر آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه 33هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس درگیر آفت جوانه خوار بلوط شده است، تصریح کرد: مبارزه با این آفت سال گذشته در هشت هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این بازدید گفت: جنگل های زاگرس 6 میلیون هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون هکتار آن بر اثر عوامل مختلف مانند خشکسالی دچار خسارت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ببینید | بلایی که بر سر جنگل های زاگرس آمد

ببینید | بلایی که بر سر جنگل های زاگرس آمد